Szabályok

A legelső és egyben legfontosabb szabály, hogy SOHA NE JÁTSSZ MASZK NÉLKÜL! Ennél igazán fontosabb nincs is.

Részvétel :

A játék során felmerülő kérdésekre vonatkozó szabályok:

  1. Hogyan kezdődik a játék?
    A két csapat felsorakozik a kijelölt indulási pontokon, vagyis "bázisokon", majd a játékmester jelére kezdődik meg a küzdelem, az adott feladat (Lásd: játéktípusok menüpont alatt) végrehajtására.
  2. Mi a "találat"?
    Találatnak az számít, ha a kilőtt lövedék a játékost eltalálja és rajta egy 50 Ft-os nagyságú, egybefüggő festéknyomot hagy. (Ettől, még nem biztos, hogy "érvényes találat.")
  3. Mi az "érvényes találat"?
    Amatőr játékoknál, az a találat számít érvényes találatnak, amely az úgynevezett életponti területeken találja el a játékost. Pontosabban, a ruházat vállvarrásán belül, a derékszíj vonalától felfelé, elöl és hátul, valamint a fejen. Profi játékoknál, minden találat, még a fegyver találat is érvényesnek minősül. Érvényes találat továbbá az, amit elismernek. Pl.: Ha valaki érzi, hogy eltalálták, de nem győződött meg annak érvényességéről, de a találat tényét bemondta, akkor már nincs visszaút! Kilőtt játékosnak kell tekinteni azt is, aki a játék ideje alatt, elhagyja a kijelölt területet!
  4. Mi a teendő, érvényes találat esetén?
    A kilőtt játékos hangos, jól érthető kiáltással jelzi a találatot. Pl.: TALÁLAT, vagy ÉRVÉNYES, vagy TALÁLT, NE LŐJ! Először, a markert emeli a fedezék fölé, majd miután meggyőződött róla, hogy a játékosok tudomásul vették a találatát, a markert a feje fölött tartva, a legrövidebb és leggyorsabb úton elhagyja a játékteret és a pihenőhelyre távozik (dead man walk). A MASZKOT CSAK OTT VESZI LE!
  5. Mi a teendő fegyverhiba esetén?
    Ugyan úgy kell eljárni, mint érvényes találat esetén, de "FEGYVER HIBA!" felkiáltással. A játékos markerét a pihenőhelyen megjavítják, vagy kicserélik és az eredeti indulási ponton belépve a területre, visszaállhat a játékba.
  6. Mi a teendő, ha elfogy a lőszer?
    Nos, az pech! Lehet lőszert kérni, a még aktív csapattárstól, vagy albán partizánként, üres puskával ijesztgetni az ellent, és golyófogóként feláldozni saját magad. Lehetőség van a játék feladására is, vagyis egyszerűen elhagyni a játékteret. Jó tanács: kezdés előtt, mindig győződj meg róla, hogy legyen elég muníció!
  7. Mi a teendő a zászlóval?
    Ha sikerült az ellenfél zászlaját megszerezni, célszerű azzal, minél előbb elindulni, a saját bázisunk felé, természetesen megfelelő fedezet mellett. A zászlót jól láthatóan kell vinni! Nem lehet tehát ruházat alá eldugni. A zászlót nem szabad dobni, csak kézből, kézbe átadni, ill. letenni a saját bázison. (Vagyis ez a "kitűzés") Ha a zászlóvivő játékost eltalálják, a zászlót ott kell letennie, ahol a találatot kapta. Eldugni ilyenkor sem szabad! Egy játékos, csak akkor viheti a saját zászlaját, ha azt az ellenfél megszerezte, de a zászlóvivőt sikerült kilőni és vissza kell juttatni azt, az indulási pontra. Ilyen esetben, a legrövidebb úton és azonnal kell ezt megtenni. Magyarul, nem lehet a zászlóval össze-vissza kóricálni a játéktéren.
  8. Mi a teendő, ha játék közben esetleg, bepárásodik a maszk?
    TŰRD BÉKÉVEL SORSODAT, DE SEMMI FÉLE KÉPPEN SE VEDD LE! Próbálj meg mozogni játék közben és akkor nem fordul elő! Ha beülsz egy sarokba és nem mozdulsz, akkor könnyen megeshet. Ekkor viszont felmerül a kérdés, "Minek jöttem paintballozni?"

Játéktípusok

Conquer the base

      Ebben a játékban az egyik csapat védő a másik támadó. A védő csapat bázisán egy zászló van elhelyezve. Ezt a zászló kell az ellenfélnek megszereznie, és a bázisról kivinnie. A játék addig tart amíg a zászló a bázison van, vagy amíg az egyik fél összes embere ki nem esik.
(Ezt kiegészítve azzal, hogy a megszerzett zászlót el kell vinni a saját bázisra, valami hasonlót kapunk, mint a TCE. Mivel ha bejutsz az ellen bázisára, olyan, mintha leraknád a bombát. Ha lelőnek és visszaviszik, mielött hazaérnél, akkor az olyan, mint a hatástalanítás.)

VIP

      A játék lényege, hogy az egyik csapat egy kijelölt embere a VIP. A csapatnak minden erejével ezen ember megvédésére kell koncentrálnia, mert ha a VIP elesik, akkor elvesztették a játékot. A VIP csak akkor mozoghat, ha legalább egy csapattárs is vele mozog. Nehezítésnek lehet úgy is, hogy a VIP csak korlátozott számú lőszerrel rendelkezzen.

Capture the flag

      Mindkét csapat rendelkezik egy jól védhető bázissal. A feladat az, hogy a pálya közepén, lehetőleg nyílt terepen elhelyezett zászlót a bázisra bevigye a csapat. Ha a zászlóvivőt eltalálják, akkor a zászlót le kell dobnia, és más viheti azt tovább.

Sudden death

      Ez a klasszikus hirtelen halál. Ötvözi a speed pályák gyorsaságát és a terep pályák taktikáját. A feladat az hogy egy épületen belül elhelyezünk az épülettől függően 2-4 embert. Mindenki mindenkire vadászik, az győz aki életben marad.

Fight for freedom

      Ebben a játékban az egyik csapat fogva tart egy vagy több fegyvertelen túszt. Ezeket kell kiszabadítani, úgy hogy nem sérülhetnek meg.

Honey-Bunny

      A játékban mindenki a "nyúl"- ra vadászik. Mindenkinek csak 3-5 lőszere van, kivéve a nyulat akinek bármennyi lehet. Az nyer aki megfogja a nyuszit.