FPS - m/s és ami ehhez kapcsolódik
( online fps kalkulátor)

Tartalom

FPS - mit is jelent ?

Hogyan számíthatom ki a fegyver energiáját?

FPS - m/s átszámítása

Hogyan befolyásolja az extra FPS a hatótávolságot?

Hasznos linkek

 

FPS - Mit is jelent?

Bocsássatok meg, először lerakom az alapokat, majd onnen lépünk tovább, tehát ha te már egy tapasztalt airsoftozó vagy, már sokminden ismerős lesz ebből.
FPS azt jelenti: Feet Per Second, (láb/sec) azoknak, akik gyűlölnek minden mást, ami nem SI egységekben van, egy fps az 0,304 m/sec (vagyis 1 m/sec=3,28 fps) Ez az oka hogyha a 328 fps mintegy hátárértéknek van megadva Ez 100 m/sec étéket jelent, és egy 0,2 gr-os airsoft lövedék 100 m/sec sebességen haladva pontosan 1 Joule energiát képvisel.

Energia (Joule-ban) = 1/2 tömeg * sebesség^2

Hogyan számíthatom ki a fegyver energiáját?

Az lentebb megadott ügyes kis "tools" segítségével kiszámolhatod a fegyvered energiáját Joule-ban. Mellesleg megadja a lövedéked sebességét is m/sec-ban. Hogy kiszámold az energiát Jouleban, egyszerűen add be az általad használt lövedék tömegét (grammban) és az fps értéket, amit kiolvastál a „chrono -ból”

Input értékek:

BB súlya (gramm):
Sebesség (FPS):

Eredmény: (két tizedesre kerekítve)

Sebesség (m/s):
Energia (Joule):
FootPounds

1 foot pound (ft.lb.) = 1.355 J

Ha más értéket viszel be az Energia (Joule) mezőbe, és a Convert –re kattintasz, megkapod az értéket FootPounds -ban is.

AZ általánosan elfogadott határértékek az Egyesült Királyságban a következők:

Típus Sebesség Energia
AEG 328fps (with 0.2g BB) 1 Joule

Ezek természetesen önállóan szabályozandók, és neked kell ellenőrizned a helyi pályák site-jain, mit fogadnak el ott határértéknek

Hogyan befolyásolja az extra FPS a hatótávolságot?

AEG-kel végzett tesztek eredményeiből következettünk néhány valóságos számértékre. Most tehát úgy gondolom a legegyszerűbb dolog amit tehetek, hogy kiszámoljak néhány hatótávolságot, az alapvető fizikai ismeretekkel, természetes alapfeltételezésekkel. A kezdők számára nem foglalkozunk a hop-up-pal , amiről tudjuk, hogy növeli a hatótávolságot, de nem akarok itt ülni és magasabb fizikával kidolgozni a dolgokat, belekeverve a légsűrűséget és a folyadékdinamikát is. Ez a model egy görbe pályán való repülést tételez fel, Tudom, a hop-up egyenesebb röppályát is ad, de meg fogsz lepődni, az ebből a modellből származó számok mennyire közel állnak a valósághoz!

Az alap fizikához kezdjünk az alapvető egyenlettel:

s = távolság
u = kezdősebesség
v = végsebesség
a = gyorsulás
t = repülési idő

s = ut + 1/2 at^2

 


Tegyük fel, a lövedéket 1 m magasból lövöd ki. Számítsuk ki az időt, amig a lövedék kilép és eléri a földet.:

s = ut + 1/2 at^2 vagyis,

1 = 0 + (0.5* 9.81) * t^2
t = sqrt( 1/(0.5*9.81) )
t = sqrt(0.203...)
t = 0.45 másodperc (2SF)

(Sqrt=négyzetgyök)

Vagyis az idő, amíg a lövedék 1 m-ről leesik, az 0,45 másodperc.328 fps vagyis 100m/sec sebességgel haladva a lövedék megtesz (328*0,45)=148 lábnyit, vagyis 45 métert  mielőtt a földre esik és ez megadja a tényleges hatótávolságot. Ha nem ismered a fegyvered energiáját, vagy számolhatsz a fenti képlettel, vagy fogadj el 1 Joule-t mint az AEG határértékét és 2,31 Joulet egy lövésnél.

Ezt a kis Javascript formot használhatod hogy kiszámold az elméleti hatótávolságodat. Ne feledd, ez sok fizikai tényezőt figyelmen kívül hagy, és feltételezi, hogy 1 m-magasságból lőtted ki a lövedéket és bizonyos szint feletti távolságra lősz.

Kezdő értékek

Súly (gramm)
Energia (Joule)



Eredmény: (all to 2 SF)

Csőtorkolati (kilépési) sebesség

 

(fps)

(m/s)

Tényleges távolság

 

(feet)

(m)

 

FPS - m/s átszámítása

Sebesség értékek:

Sebesség (m/s)
Sebesség (FPS):

x [m/s] *3,280839895 = y [fps]

Sebesség (fps):
Sebesség (m/s):

x [fps] *0.3048= y [m/s]

Hasznos link:

SCI Journals Conversion Factors - a handy page that lists the Conversion Factors for SI and non-SI Units

Az oldal teljes egésze a
arniesairsoft.co.uk
weboldal nyers magyar fordítása.